Meestgestelde vragen
De Bestelling
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
In basis worden alle bestellingen , indien voor 16.00 uur besteld en betaald, dezelde dag nog verzonden. Bij het plaatsen van de bestellingen wordt een dag van verzending aangegeven. Nadat de bestelling is geplaatst wordt dezelfde levertijd ook vermeld op de orderbevestiging.
Ik zie nu een langere levertijd van (een deel van) mijn bestelling, hoe kan ik het annuleren?
Als de bestelling een langere levertijd heeft dan je eerder had gezien, is het natuurlijk mogelijk (een deel van) de bestelling te annuleren. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen de bestelling voor je annuleren. Het aankoopbedrag staat binnen twee werkdagen weer op je bankrekening. Wanneer een bestelling al is verzonden kan deze niet meer worden geannuleerd.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Natuurlijk bent u van harte welkom in onze showroom om uw bestelling te komen ophalen. Dit kan op werkdagen tussen 10 en 16 uur, wel vragen we om uw bestelling vooraf alvast te betalen of in onze showroom via pin te betalen.
Hoe maak ik een Pre-Order?
Er zijn verschillende artikelen in onze webwinkel beschikbaar die nog niet leverbaar zijn maar wel te pre-orderen, wij versturen deze pas als ze bij ons binnen komen. U kunt uw Pre-order vooraf betalen of bij binnekomst bij ons. Reeds betaalde pre-orders hebben voorrang op niet betaalde pre-orders.
Pre-order niet afgehaald?
Heeft u een pre-order geplaatst met betaling achteraf? Wij melden U als de order binnen is. Na deze melding houden wij uw order 14 dagen vast. Is de bestelling zonder overleg na 14 dagen niet afgehaald dan vervalt uw reservering.
Verzending
PostNL of DHL
In basis verzenden wij via PostNL. Onze ervaring is dat dit de bezorger is die het beste is ingespeeld op particuliere bestellingen. Uw zending kan ook via DHL worden verzonden als u dit wenst. Geeft u dit aan bij de bestelling dan passen wij de verzender voor u aan.
Wij bieden u de mogelijkheid de bestelling op een specifieke datum te verzenden
Wij bieden u de mogelijkheid uw bestelling op een specifieke dag te verzenden. Geeft u dit aan bij de bestelling dan regelen wij dat. Wij kunnen helaas geen garanties geven qua aflevering door onze vervoerders.
Controle en retouneren
Worden de producten gecontroleerd?
Al onze producten worden bij ons voor verzending uitvoerig door ons gecontroleerd, bij afhaling mag u zelf uw aankoop uiteraard controleren. De Disney Traditions en Britto beelden worden allemaal met de hand beschilderd hierdoor kunnen sommige stukken net iets afwijken van andere dit is normaal voor deze collecties. De artikelen in onze vintage collectie zijn al wat ouder en na lange zoektochten door ons aangeschaft en hierop kunnen normale gebruik sporen zitten. De wdcc collectie is natuurlijk goed gecontroleerd door ons aangezien dit kostbare en zeldzame stukken zijn, zit er toch een kleine beschadiging aan een product dan staat dit duidelijk in de productomschrijving en op de foto. De funko Pops worden door ons ook gecontroleerd op “Box Damage”. Grotere formaat dozen ( 10 inch, moments, etc) hebben vaak wel ergens een imperfectie dit is ruim binnen de acceptabele norm.
Hoe stuur ik iets retour?
Als consument heeft u het wettelijke recht op retour zoals vastgelegd in onze voorwaarden
Indien blijkt dat de producten die u besteld heeft niet goed of anders zijn dan de bestelde producten, dan dient u dit bij ons te melden.
Wij betalen dan binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending het aankoopbedrag retour mits de goederen ongebruikt en voorzien zijn van de originele verpakking. Onze geleverde artikelen zijn gemerkt met een sticker, is deze sticker verwijderd dan vervalt alle recht op retour of garantie. Deze retourzendingen kunnen NIET op kosten van Findingcollectables worden verzonden met bijvoeging van de aankoopbon/factuur. Niet aangemelde retouren worden niet in behandeling genomen. Klachten en/of reclames die langer dan 14 na ontvangst van de goederen aan ons worden gemeld, worden echter niet meer in behandeling genomen.
Verkoop/Inkoop
Kan ik stukken van mijn eigen verzameling aan jullie verkopen?
Als u zelf mooie verzamelaarsstukken in uw eigen collectie heeft en deze toch wilt verkopen mag u ons natuurlijk altijd contacteren. Wel vragen wij u via e-mail duidelijke foto’s te sturen en een goede omschrijving van uw product en uw vraagprijs.